Monday, October 6, 2008

fenomena rayer

mlm tadi kol 10.00 aku selamat smpai di rmh setelah menempuh 12 jam perjalanan dr trg..perghh...satu permulaan slps raye yang mematahkan semangat aku..dari karak kol 6.30 sehingga ke gombak...4 jam aku terperangkap kt jam..mau nk teberak kwn aku bwk kete..manual plak 2..2-3 kali tuka driver..udah la ujan di sepanjang jalan..kesian aku tgk org yang travel gna motor tp ade alih2 diorang yang pintas aku..panas je hati aku..

sepanjang raye..aku ddk pk2 mna la aku nk hala kaki aku ni..utk berjalan raye..umah kwn2 n cikgu sme aku da ziarah thun lps..raser cam malas plak nk p thun ni..jd hari raye pertama aku ddk membakar n merebus jagung ngan spupu aku dgn bara api lemang yang masih berbaki malu-malu kucing 2...da hangit baju2 raye aku..tinggal nk terbakar je..bau asap api..hahaha..ptg 2 nk g jn2 balik malas la..ddk je kt umah tgu tetamu..hari raye kedua plak berlalu mcm 2 je..ddk umah gak..raye ketiga lagi laa..x pakai bju raya lansung..t-shirt n suar je..x tau mne hilangnye perasaan raye aku yang berkobar2 2..kesimpulannya tahun ni raye aku x meriah sgt..tp kt sini aku nk hilite beberapa yang aku kategorikan sebg fenomena raye..n the countdown begin

5.bl kt kg ri 2..atas jalan kt trg tetiba aku tgk kebanjiran plat2 kete luar ni -w**, B**, C**, J**..tetiba jarang plak nmpak T**...hahaha..sme kete x hinggat..besar2..imported car kte org..betapa menunjukkan ramainye warga trg yang kjer n bermastautin di luar trg..mcm aku..hahaha cuma kenderaan aku x de no plat je lg..klu de rezeki klu bley aku nk amik kete yang bernombor plat trg..mungkin time aku li kete t da TB*..tgk ler klu de rejeki..klu ckp pasal jam ---tetiba jd fenomena biasa kt2 raye ni terutama di bandar...terkejut jalan tetiba trima heavy flow...Level of Service x mampu nk tanggung...atas jambatan 2 jgn ckp ckp le..tensen..ditambah ngan kerja2 membaiki jln..memburukkan lagi kenderaan--x pe la..sokong la---2 la nmenye keghairahan beraya..hahaha..menyokong industri penjualan minyak di TRG-yeah

4.crita raye kat tb...umah aku kt Trg 2 mne la ade astro so bergantung la aku pada siaran RTM n Media prima 2..byk cite2 baru--klasifikasi-drma baru, filem kt wayang, drama raye thn lps, dokumentari, konsert, rancangan hiburan n bla2 melimpah ruah kt tb sepanjang raye br ni..aku yang x beraya dimana2 ni tuh la yang tgk tiap2 ari..di pagi ari raye 2..lam kol 10 lebey..tetiba sepupu yang berumur 20 thun 2 bkak tb brape ntah..ade sarkis...biar btull..aku igt time aku kecik2 dl je de sarkas di pg raye..skrang de lg..tergelak2 aku n spupu aku..tgk sarkas..berjaya gak la aku menghabeskan sejam aku tgk tb...haha..selain sarkas..lagi satu perkara yang tarik ati aku--rosyam nor..ang bkak la tb brapepun atu ari ape pun..bak kte org--anytime n anywhere..x kira la drama thun ni ke, thun lpas ke..ulangan ke..haha..muka dia..n satu lg muka baru..nabil...hahahaha..tip2 kli aku tgk dia mesti aku gelak--walaupun lawak dia spastik ke ape ke-at least berjaya gak wt aku gelak x mcm sesetengah yang mengaku dia 2 pelawak tp yang gelak 2 brape kerat ke..satu lg---x abes lg---tetiba aku prasan kt malaysia ni ramai rupanya pelakon kanak2 yang comey2..contohny Mohd Addy Ashraf--he can cry..hahaha

3.iklan raye--perkara yang aku nantikan setiap kali nk raye..slalu klu yang beshnya iklan petronas la..tp iklan thun ni cam x de kick la..kureng--yang besh iklan telekom..ok la..ade point and cara yg dia smpaikan 2 kemas n cantek..yang len br stat berjinak2 la kot...bley la...the more the merrier

2.wit raye....waaa..thun ni br raser yang aku ni da beso..aku x dpt sehinggit pun wit raye..thub lpas mcm dapt lg...thun ni stu sen pun ngah dpt baahh...bdk2 kecik de yang dpt smpai 400 henggit..byk 2...

1.aku lom pk lg..t da pk br aku ckp

No comments:

Click Me

Related Posts with Thumbnails