Tuesday, March 31, 2009

hijau daunan


suatu masa dulu aku punya sorang kawan satu kelas dengan aku....jadi klu time exam aku mesti ddk sebelah dia..sama2 tdo bila smpai kertas subjek add math dalam ujian..suatu masa aku pernah bergaduh besar dengan atas sebab yang sangat kecik dan budak2 walaupun masa tu aku dengan dia mmg bdk2..aku bukan saja hilang kawan malah hilang partner utk kertas seni dan group lab..sehingga satu hari dia berdiri disebelah aku menyanyikan lagu ni pada aku...


Sesegar hijau daunan Begitulah kita diibaratkan Tiada siapa yang bisa memisahkan kita Antara kita semua

Seerat simpulan yang tidak terbuka
Seteguh langit tinggi menongkah dunia
Kita mengharung badai atas nama
Kasih insan bersaudara

Buang yang keruh ambil yang jernih
Dendam hasad dengki mestilah dijauhi
Marilah contohilah Rasullulah
Di dalam bersahabat
Ukhuwah dan mahabbah kita jalinkan
Bina keharmonian

Sesegar hijau daunan
Begitulah kita diibaratkan
Tiada siapa yang bisa memisahkan kita
Antara kita semua



yang mana lagu itu memang aku tahu liriknya walaupun dia nyanyi dua rangkap je..aku pandang dia sambil tersenyum..spontan kuar dari mulut aku..

"kau tolong aku buat ni..t aku tolong ko plak"dan dia turut tersenyum...

terima kasih kawan kerana mengingatkan aku

13 comments:

munie said...

(??)
sape kwn 1kelas ni..?
aku knl ke..?
hurm..
tbe2 tringat ms dlu..
'98 & '99..
juzieranainahanie..
=)

nuna_sarah said...

hahaha...mung teka spe...
tu saat paling manis n akan aku kenang..klu ye x tegur aku aku mmg tegur ye?
hahaha-----anih la.

JUZIERANAINAHANI--TA

aku ingat taim suzi berbaju meroh
hahahahha

munie said...

anih ke..
ceh..
tp aku mcm prnh tau r lirik ni..
tp xingt..
xingt gane lgu ye..
baju meroh..?
hahaha..!!
lari mcm org gler pas tgk taman astakona..
hahahahahahahahaha..!!!!
ini sgt klakor oke..!
=D

nuna_sarah said...

hahaha...paling akux tahan mase ye mai kabo ke kita
"bodo ungguh..tubik doh"
hahahahaha
ni mmg kenangan seumur hidup aku

nuna_sarah said...

aku rindu suziiii!!!
bangattt

munie said...

"bodo ungguh..tubik doh"
hahahahaha....!!!!!
suker plg xtahan r taim 2..
bodo molek..!!
aku pun..
beno nye..
rindu sgt ke ye okeeeeeee.......!!!!!!!!!
wlau pn ye..
ade ke ingt kte..
huh..!!!
aku bnci dgn rs aku nih.....!!!!!
still ingat ye..!!!
munie mongok.. =p

nuna_sarah said...

sama ngan aku..walaupun g2
dalam nk marah, sakit hati, ttp masih lg ingat ke ye..saroh-saroh

nuna_sarah said...

munie? mg ade gambo suzi x?

munie said...

tdok..
aku rs..
2 r pnyesalan yg xsudah..
xamik gmbo byk2 dlu..
dgn yg laen ade je..
tp..
aku rs..
kte xprlu gmbo pn kn..???
=)
brp thn dh..
muke 2..
knangan 2 sume..
kte xprlu gmbo pn..
kn..??
cume prlu..
gmbo dlm 'hati'..
=)
hahaha..

nuna_sarah said...

gambar dlm hati?
haha-mcm tajuk lagu ungu

kira r..dari umur 14-15
tahun 98-99=10 tahun doh bos..
tp setiap aktiviti kita aku ingat pd sekecik2 alam..
aku ingat tu-ade skali ye geram ke BJ mg..
ye tulis 'BJ kete' kt blakang bilik seni
hahahahha-bodo suzi

munie said...

bodo amat zmn skoloh dlu..
hahaha..
lpak kt bgunan 3tgkat..
aku dgn ye tutup tngkap kelas..
ms 2 akhr thn dh..
knon de kuman..
tgh hot baloh dgn kuman..
bdo molek..
mg pn de gok..
huhuhu..
ingt g ayat ni..
'org crdik x cri gaduh dgn org bdo'
=)

nuna_sarah said...

ingat2...hahaha-mongok suzi
mg ingat x lex? musuh suzi
jd gne au ye lening

munie said...

lex..??
hurmm..
ingt nme..
tp org ye xingt r..
sape nme beno ye..?

Click Me

Related Posts with Thumbnails