Friday, December 5, 2008

the new ruller

hari ni aku p wat pasport-insyaallah dengan kelulusan bos aku..'kami' akan berlepas ke indon bln januari...better be..sbb aku da malas mendengar planningnya yang x penah menjadi- dari UK bertuka ke hong kong bertukar ke singapore n fanally tahun 2008 aku x kemana-mana--at least tahun depan-make us proud of u la bos-indon pun indon la-we r not sumkind of child dat will laugh or smile when u promised to gave us candy for stop crying..hope i'm not one of them

mase tunggu pasport siap tuh member aku beli la paper yang x mau aku nk ckp kt sini paper ape-headline dia: aku x mau ingat la tajuk pe..pasal diana n anak yusup haslam bergaduh tuh..terdetik gak hati aku..benda2 lam kain macam ni pun nak masuk paper ke..hebatnya tittle dia..bak kate salah sorang yang aku bace komen :besar sangat ke sumbangan dia kat masyarakat kita..betul...tapi yang bace entri ni akan soal aku balik--'ko dok kutuk orang pe sumbangan ko?'..hehe..raser cam kena atas muka aku sendiri plak..sebenanya tu bukan la main point aku nk hilite kt sni..

apa perlunya benda tuh dihilite lam surat khabar seolah-olah cam isu negara..bukan di bahagian hiburan tapi bahagian semasa..perghh...hebat...informasi yang sngat ingin dibaca..tu tak kira ngan tajuk-tajuk yang sangat mengganggu aku seblum ni..pasal ubat kuat la, tenaga batin la..contohnya mse kes yang pramugara dulu tuh.. apa ntah nme dia. yang kena bunuh kt apartment tuh..britapasal perbicaraan la kononya..tapi tajuk besar brita tuh...air mani ditemui di dinding..what da ****...aku malu bace tajuk tuh...terus mati selera aku..sampai ade satu crita...sbb brita2 tuh kat tv..ade sorang budak bertanya pada maknya.."mak air mani tuh ape?"...well-apa yang mak tuh nak jawab? (ni kisah benar tau ) -kadang2 tajuk tuh macam perghh..unacceptable tajuk dia..tuh lom kira headline yang wat kita tertanya-tanya...wat kita asume benda lain klau kita tak baca brita tuh...bila dah bace--ohh rupa2 nya mimpi...waaa-aku raser cam jerit je...bukan media patutnya salur maklumat, good n TRU information of course...pasal politik tuh x masuk buku lagi--klu kt TV3 tuh-tiap2 malam ddk hentam kerajaan pembangkang..mcm kerajaan selangor--aku bukan la org ikut politik sangat..tapi bak kate bdk umah aku-isu da timbul mase kerajaan dulu lagi-kenapa skrang baru nk timbul? cam isu U10, rumah, hutan, buang sampah n sebagainya...yang tuh dia hilite lak-x kn sbb kerajaan baru amik alih terus hutan tuh terang benderang cam leh wat dalam satu malam je--bak kater bdk umah aku 'org sekarang tau pk la'....

media-the new ruller of the world i think-sape2 takut pade dia..even golongan pemimpin akan pk 10 kali klu nak lawan media--nasib baik diorang masuk election je..hahaha--then i think their party wold be - we came, we saw n we conquer

vote for them

*note : ost entry ni : Racun dunia- the changcuters
then lepas seketika nk post ni-aku berpk balik-i'm talking to much didnt i? hahahahaha

No comments:

Click Me

Related Posts with Thumbnails