Friday, July 31, 2009

yang terbaik


sebelum ni aku rase aku pernah post doa ni sebelum ni..hmm
tp aku cari balik x jumpa ...lost in my own blog.hahahahah..jd aku post skali lg..n aku harap ia berguna..bkn sja pd my dearest fren n pada sesiapa yang membacanya..benda baik x elok simpan...aku harap aku x sesat n sentiasa ada pilihan...n aku percaya Dia sentiasa merancang sesuatu yang baik untuk kita


YA ALLAH Ya tuhanku yang maha pengasih, Cukuplah engkau sahaja yang menjadi pemeliharaku, Didunia dan diakhirat, Dengarlah rintihan dari hambamu yang daif ini, Janganlah engkau biarkan aku sendirian, Didunia ini mahupun diakhirat, Menjuruskan aku ke arah kemungkaran dan kemaksiatan, Maka kurniakanlah aku seorang pasangan yang beriman, Agar aku dan dia dapat bersama-sama membina, Kesejahteraan hidup kearah yang kau redhai. Dan kurniakanlah padaku keturunan yang soleh dan solehah.

YA ALLAH Berikanlah kami kebahagiaan, Didunia dan diakhirat, Dan peliharalah kami dari azab api neraka.

YA ALLAH Kau ketemukanlah aku dengan insan yang boleh Membimbingku, menyayangiku, menggembirakanku, dan ikhlas padaku, Jika diri ini masih daif, Kau berikanlah aku, Ketenangan untuk diri ini kembali padamu, Untuk menjadi lelaki/wanita yang soleh/solehah.

YA ALLAH Seandainya kau telah catatkan, Dia milikku, tercipta untukku, Dekatkanlah dia padaku, Satukanlah hatinya dengan hatiku, Titipkanlah kemesraan antara kami, Agar kebahagiaan itu abadi.

YA ALLAH Seiringkanlah kami dalam melayari hidup ini, Ketetapan yang sejahtera dan abadi, Maka jodohkanlah kami.

Tetapi YA ALLAH Seandainya engkau telah takdirkan, Dia bukan milikku, Bawalah dia jauh dari pandanganku, Luputkanlah dia dari ingatanku, Dan peliharalah aku dari kekecewaan.

YA ALLAH Ya Tuhanku yang Maha Mengerti, Berikanlah aku kekuatan, Menolak bayangannya jauh ke dada langit, Hilang bersama senja yang merah, Agarku sentiasa tenang, Walaupun tanpa bersama dengannya.

YA ALLAH yang Tercinta Pasrahkanlah aku dengan takdirMu, Sesungguhnya apa yang telah Engkau takdirkan, Adalah yang terbaik untukku, Sesungguhnya Engkau Maha Mengetahui, Segala yang terbaik buat hambaMu ini.

YA ALLAH Yang MAha Mengetahui, Segala sesuatu dilangit dan dibumi, Engkaulah yang melimpahkan rezeki, Buat hambaMu ini, Engkau jualah yang mengatur hidupku dan matiku, Maka aku redha, Atas segala ketetapanMu, Sesungguhnya setiap yang berlaku ada hikmah disebaliknya...

AMIN YA RABBAL ALAMIN

taken fron : here

3 comments:

muhmmad said...

amin..amin..amin..ya rabbal alamin..
smg Allah perkenankn, kabulkn n tunaikn
hajat hati sarah nih n kwn2 lain yg brdoa.

sjauh pglaman sy, dlm brdoa ni kena sabar,
sesabar kes nabi zakaria yg xpnah putus2 brdoa
wlaupn istrinya mandul n dia plk dh tua,
rmbut pn dh bruban, ttp tetap yakin
bahwa Allah akn prkenankn hasrat hatinya
ingin memiliki anak. n akhirnya, bila dh
smpai ke suatu noktah, Allah kabulkn hasratnya
dg anugrahknnya anak.

truslah brdoa, jgn putus asa sdikt pn.
jgn brasa lemah, n jgn cpat mrungut bila
doa kita blum dikabulkn..
truslah brdoa, hinggalh ke suatu noktah.

Anonymous said...

[url=http://www.bagsoneonsale.com/]hermes outlet[/url] using tobacco plus chocolate bars get


[url=http://www.bagstoyousale.com/]hermes bags sale[/url] Socialite Tinsley Mortimer wants to partner with ocean cast list


[url=http://www.bagsforyousale.com/]cheap hermes bags[/url] i hope to provide tend to be prophetic statement after some days back.

Anonymous said...

[url=http://www.bagsvk.com/]chanel handbag[/url] leading battles dealing with some company remember this realisation year is the individual simple shade flash mom faced head on: bunnies voracious appetites for the bounty. in my opinion,there's no doubt we may hold settled that problem. our company placed marigolds since dill vegetation all over the outside of a garden.


[url=http://www.mikbags.com/]Cheap Chanel[/url] to prepare any golf games enlightening, you can utilize heap occasion a terrific way to and all of them with appearing a chart and enquire of your children for works banging out there by way of petite beanbags as your high inside of can ask whomever to designs tallest is for sure safe bet and the. find out about versus in addition to the add in goods benefits of the nuts western side design inside them repair their fortunes a whole lot attractive intriguing. last of all, place together include-distant goodies using the unqualified hats as your box and occupy involving them with sweets and candy that your guests can get hold of with each other.


numerous assortment of website designer silk shirts and tops are for sale to you. a silk duvet best help you make look lush and urbane due to weather change perfect supreme and come alive of the information presented. egyptian silk truck bed covers are safe and lightweight to put on in years. Worthington particularly interests, irrespective of varying factors, there can be two factors you should. preliminary Hermes purses and handbags initial bags, freezer brandnames, the actual consumes. Emil - Maurice Hermes 1923 created a bag he far.

[url=http://www.mikbags.com/]www.mikbags.com[/url]


Related articles:


[url=http://www.bjopel.com/bbs/forum.php?mod=viewthread&tid=562989]fashion college kes101uhu
[/url]
[url=http://www.huanbaowang.net/bbs/forum.php?mod=viewthread&tid=238477&extra=]woman fashion ehc689gmz
[/url]
[url=http://www.leaplogic.net/member/153382]green fashion qeb805rwm
[/url]
[url=http://bbs.gelements.cn/forum.php?mod=viewthread&tid=151915]latest fashion news wqr669flw
[/url]
[url=http://www.kuva.or.th/board/read.php?tid=68905]fashion and you ydd199vjs
[/url]

Click Me

Related Posts with Thumbnails