Monday, November 10, 2008

budak kelantan-7/10


lama aku x tengok wayang..bila da reunite ngan member lama masa study dl ri mgu ri 2..ktorang plan la nk tgk wayang..dari ptg doa aku dalam hati agar tiket james bond habes..x bernafsu aku nk tgk crita 2..ntah la..serba x kena hero 2 aku tengok..BTW smpai kt times square ..sume crita da penuh+selling fast-sigh..even crita yang lame2 pun seat sme kt depan..x nk la...yang ada crita mengarut 'the vampire who admires me'. mengarut..mahu tak mahu aku n member aku pun beli la tiket crita 'budak kelantan' dalam redha x redha..sbelum ini, crita ni antara crita yang x termasuk dalam list must watch aku. hehe..bukan sebab diskriminasi ke ape-cuma jalan crita dia x cukup untuk yakin kan aku...

untuk 10 minit pertama crita..aku tersenyum..kesimpulan yang agak awal dibuat--i like this Film..their kelantanese dialog r so pure..even aku budak trg pun kn baca subtittle x paham..kadang2 aku teringat-ingat ayat lam crita 2..mengingatkan crita2 kt kampung dl..hahaha...walaupun pelakon seperti danny n bienda 2 nmpak longat yang da agak kebandaran bunyinya..mungkin diorang da terlebih dahulu dibrandkan..hahaha..scene2 dlm crita 2--betul2 dekat n aku raser pengarah 2 btul2 dekat dengan kehidupan sebenar. Contoh yang paling aku ske scene dlm umah sewa Jaha. bukan nk ckp tp rata2 rumah sewa lelaki bujang begitulah keadaannya. bukan mcm dlm crita lain..kje kilang tp rumah mcm kje pilot mas..dduk berdua je..be real la..anologi amarika yang digunakan buat aku senyum--ada beberapa dialog dalam crita 2 yang aku nk hilite...

1.x amarika doh la kawan ngan bdk sejid..haha..
2.klu orang nk buat baik kita jangan halang
3."kalau kambing masuk ke kandang harimau lalu perlunya ia mengaum"
"tapi kalau harimau masuk ke kandang kambing pula bagaimana?"

pada pendapat aku--this is a great movie, something new and different..the dark side of a person..bravo untuk pengarah..surat jaha betul2 apa yang dia raser..t la..klu aku dapat cari aku postkan surat 2..

akhirnya--filem ini mendefinisikan dengan jelas---falsafah baik dan jahat yang bertembung---dan akhirnya kita sedar yang menang itu hanyalah mereka yang bernasig baik

No comments:

Click Me

Related Posts with Thumbnails