Tuesday, August 12, 2008

puas

setiap hari aku di opis ni aku bermula ngan mengeluh..sesuatu yang agak tidak bagus untuk bermula mencari rezeki..mungkin aku orang agak kurang bersyukur kerana menurut pandangan orang lain aku berada di tempat yang agak selesa..ntah la..pandangan orang-mungkin aku seorang cepat mengalah, putus asa atau bosan dengan ape yang aku buat..i dont know the best word..

raser macam aku nk berenti balik kampung and ddk rmah, goyang kaki n tgk tv. aku raser klu aku wat mcm 2, nenek aku orang yang pertama senyum gumbira sbb aku ade depan mata dia 24 jam. dan itu yang la slalu disebut2 klu aku balik kg..tapi itu ke yang aku mahu..5 tahun aku tungang terbalik blaja n pas2 balik rmh tanam anggur-itu ke aku mahu..mcm 2 baik aku x pnah blaja abes SPM dl..ddk rmh buat le ape yang patut je..atau berbaloi ke ape yang aku blaja 5 thun dl ngan ape yang aku dpt skrang..puas ke aku..ini ke yang aku cari mse aku abes blaja dl..x bersyukur ke aku atau aku masih belum jumpa matlamat aku yang sebenar

mungkin definisi kepuasan hidup 2 berbeza bagi setiap orang..ade org cukup sekadar hidup disamping orang tersayang dan cukup sekadar ape yang ade, ade org terus kejar amenda yang dia masih x dapat sebelum ni (n aku raser org mcm ni x kn puas smpai bl2)..aku x tau kt mne aku..kategori pertama atau kedua..ade seseorang pnah berkata pade aku jgn aku smpai org yang kufur nikmat..berdosa..kecik je aku raser aku raser aku bl org 2 ckp mcm 2 kt aku..nauzubillah..harap aku bukan salah sorang dari golongan 2..

apapun aku raser aku MENCARI..STILL SARCHING..aku mohon padaMU, terangkan jalanku ya Allah..moga aku x tersasar ke jalan yang salah..sesungguhnya Kau maha mengetahui

Sungguh menakjubkan sikap seorang mukmin itu, segala keadaan dianggapnya baik dan hal ini tidak akan terjadi kecuali bagi seorang mukmin. Apabila mendapatkan kesenangan ia bersyukur maka itu lebih baik baginya, dan apabila ditimpa penderitaan ia bersabar maka itu lebih baik baginya.” (H.R. Muslim).

No comments:

Click Me

Related Posts with Thumbnails