Saturday, August 30, 2008

free merdeka

waah..2 hari lg kita da nk stat lik pose..alhamdulillah..da datang bulan baik..bulan kita beramal ibadat nip..aku harap tahun ni pose aku berjalan dengan baiknye..kebetulan plak pose tahun ni sme ngan tarikh kita smbut merdeka..31 ogos..n 1hb kemungkinan 1st pose..kt KL ni da sibuk raptai perarakan..jam jgn ckp r..ri 2 aku p PPKL siap 1 jam nk sampai opis lik..pergh..bila la KL nk merdeka dari jam yang hingat ni..sib baik aku x drive..aku raser klu aku drive tiap2 ari aku lik opis muntah2.hahaha.aku da la alah sikit jam2 ni..aku rela lalu jalan jauh dari menempuh jam yang berejam2 tuh..aku igt lg bulan poser tahun lepas..time tu aku ddk s.alam lg..de la skali aku tumpang abg opis aku lik umah..kuar dari opis kol 4.30..sampai s.alam 7.00..2.30 aku ddk lam kete..aku igt aku bukak poser atas hiway da time tuh..2 klu nek kete..klu nek public transport lg r..tiap2 ari aku buka poser lam bus..kunyah chewing gum je la..bukak poser..lik sampai bilik..tido..sahur x ape x..pengalaman2..tahun ni x la kot..memandangkan aku telah amik langkah sewa umah yang dekat ngan opis..hehehe

smalam bajet 2009-bebrapa perkara menarik perhatian aku..
1.rokok nek lagi harga..alamatnya member aku yang isap rokok makan ati jele..x silap aku jd 18 sen sebatang..sekotak yang 20 btg nek 60 sen..hahaha..bawak2 brenti la porokok sekalian..kalian sume sedang membakar wit korang sendiri..
2.berkuatkuasa 1 Oktober 2008 sehingga akhir 2009-isi rumah yang bil letriknya adalah less than rm20 payah bayar bil letrik..uiihhh..bagus 2..maknenye umah nenek aku x yah le bil letrik..umah sewa ku skang leh try jimat2 la kot sbb bil letrik lam 21 lebih je...jimat2..toce pak lah
3.aku harap peruntukan RM35 bilion utk pengangkutan 2 bukan atas kertas je..so x yah la aku n pengguna public transport nip berbuka poser lam bas..n mengambil masa yang lama utk ke satu tmpat yang sepatutnya leh sampai lam masa 20 minit jd smpai berjam2

merdeka's spirit is in the air.hehe..klu masih pegang title student dl time ni la nk pk nk p sambut kt ne..aku igt2 dlu aku x de la kerap sgt p smbut merdeka. 2 pun de skali p overnite smbut merdeka ngan dak2 klas aku p Putrajaya sbb malas nk menempuh jam dan org ramai kt KL..jd sambut kt putrajaya ala2 famili day..2 pun mse awal msuk study..pas2 definisi sambut merdeka aku cuma kt bilik wat kjer studio yang berlambak yang menunggu turn untuk disiapkan..x pun terpaksa p sambut merdeka kt padang kawad sbb itm ni-klu merdeka cara diorang nk soh student p sambut diorang blackoutkan satu kolej..terpaksa le..paling sakit ati tgk bunga api..2 bakar wit tuh..wit yuran aku yang makin tahun makin nek..walaupun aku tau uitm nye yuran paling murah..hehe..da kje ni..le lak cte dia..sambut merdeka kt opis..byk kje ni..lam ngah org nk sambut merdeka ni..aku heran..maxis kerap bebeno anto msg soh bl tiket p tengok konsert avril kt s.merdeka..pe ke kesnya tgk konsert orang puteh nk2 merdeka ni..merdeka satu hal..ramadhan pun satu hal..perghh..dengar2 nk tangguh pas2 jalan jgk..yang luluskan plak pihak kementerian yang ddk war2kan semangat "malaysia Kita"----soh dia tanyer sndri de ke dia pk pasal malaysia kita masa dia nk luluskan konsert tuh..x kena tempat n x kena masa la pak cik2 oi..aku bukan la baik sgt utk persoalkan dosa pahala org sbb sapela aku utk menilai..tp klu da terang2 2--agak keterlaluan la kan..tepuk dada tanye selera atau lebih tepat iman

neway..selamat menyambut ramandhan dan selamat menyambut hari kemerdekaan yang ke 51!!!

No comments:

Click Me

Related Posts with Thumbnails