Monday, August 18, 2008

kebenaran yang menyakitkan

penipuan atau pengkhianatan? pilihan yang mana kedua-duanya adalah top-rank yang pompuan x ske..haha...kedua-duanya dilakukan oleh si pelaku smaada untuk mendapat keuntungan pada diri sendiri..adakalanya si pelaku menyatakan yang penipuan yang dilakukan hanyalah semata2 untuk menggembirakan, mengambil hati, mengelakkan perkara yang lebih buruk dalam erti kata lain tipu sunat..khianat-lebey kepada perbuatan yang aku kira lagi 10 kali besar kesakitannya dari penipuan..

kadang2 penipuan da sesetengah pihak adalah satu keperluan samaada untuk terus hidup atas muka bumi. atau bley aku letakkan yang penipuan itu satu perkara yang subjektif..dipandang dengan pelbagai perspektif oleh berlainan pihak..oleh sbb ini jugak la kadang2 penipuan yang bertujuan untuk kebaikan adalah dipandang dari sudut yang lain oleh sesetengah pihak..

khianat-waaa..aku definisikan sebagai menikam dari blakang..paling pahit klau yang menikam itu adalah kawan baik a.k.a org yang sgt kita percaya..tambah lagi klu yang kita syang-pergh..lebeh baik org 2 amik bom and kendian ikat kt kaki aku kendian soh aku lari walaupun da tau bom 2 akan meletup lam masa 5 saat..

tapi hukum alam da kater smaaada penipuan atau khianat-kedua-duanya merosakkan, menyakitkan, memedihkan, memerihkan-bak kata yusuf haslam-bagai sembilu menusuk dada..aku yakin dikalangan korang mesti da pnah raser walaupun agak x tau pekebenda sembilu 2 ...hahaha..

No comments:

Click Me

Related Posts with Thumbnails