Wednesday, February 11, 2009

them

i cant stop smiling----that happen on friday

aku x bley brenti senyum stat aku sampai kat umah aku..sampai2 je kat umah aku kena gelak sebab beg yang aku bwak sangat la besar.beg panjat gunung jerit adik aku..aku pun bl da ddk tu..mula memuntahkan la isi-isi yang ada dlm beg tu..adiah n buah tangan dari bandung..baru slim skit beg aku..klu tak satu tan..bila aku hulur batu cincin seperti mana yang dikirim oleh ayah aku mse p bandung ri tu-amanah..so aku beli la walaupun aku mmg cop aku fail nk pilih..bapak aku bangun n tiba2 kuar balik dengan satu kotak..rupanya koleksi batu-batu n cincin bapak aku..kata adik aku tuh bapak nk bagi satu sorang-pusaka..hahaha..katanya yang sulung amik yang paling besar-aku menjerit' tak nak'

tghri tu adik pompuan aku merengek-rengek mintak n potong rambut-haha..jangan tak tau, kerjaya sampingan aku masa study dulu-potong rambut org..hehe-x de la berbakat tapi boleh la untuk yang x pernah belajar kerat rambut..da settle ngan my sista-adik pompuan aku yang paling bongsu menjerit soh aku potong rambut dia skali...aku jeling mak aku-takut dia marah..mana taknya-rambut adik pompuan aku tu cantek+panjang+lurus semulajadi...mak aku senyap..aku pujuk adik aku ' x payah la dik'..pastu dia tarik muka...da tu terpaksa gak la aku potong..aku tarik rambut depan dia--potong ala-ala korean style..boley la..ngah2 potong tu adik lelaki aku datang kaco-dia kata aku potong panjang lagi-lagi atas mata dia kata baru cantek..aku pun ikut la cakap dia---bila da siap aku terdiam plus adik lelaki aku pun diam-memandang antara satu sama lain...aku terpotong tinggi sangat-hahahah...mati la aku...aku lelaki x leh tahan gelak...masa tu la adik pompuan aku tau yang kakak dia ni da salah potong..dia berlari masuk lam rumah--n aku dengar jeritan dia dari dalam rumah---'abangggggg'..pecah gelak adik lelaki aku...

da siap potong rambut aku pergi ke blakang umah-port biasa aku-cari betik muda..haha-aku memang suka sangat dan itulah yang selalu aku cari bila balik umah tapi x de yang sesuai untuk dimakan..hmmm-aku menonong berjalan ke halaman rumah-depan rumah aku tgk mak aku tanam pokok sawi, tomato, lada n laen-len..kata mak aku pokok lada tu jabatan pertanian yang bagi untuk dijaga-hmmm-ade la lam 20 pokok lam kebun kecil aku aku tu...sebahagian dr program jabatn pertanian untuk masyarakt felda--gud try anyway...bapak aku siap pagar ngan buluh lagi..takut ayam masuk kata mak aku...

petang tu aku bersembang n main playstation ngan adik-adik2 aku---sempat dia tanye aku brape gol yang aku nak untuk dia kalahkan aku-eksyen kata aku..sudah nya aku mengaku kalah selepas separuh masa pertama aku da kalah 7-0...dia ddk gelak sakan kat aku..mana la aku nk reti main bola...1st timer maaaa...petang tu sempat la aku bertegur sapa ngan jiran-jiran aku..jiran2 aku sume ada anak lelaki n x de anak pompuan..so aku x de kawan pompuan---aku jarang blik umah famili aku sbb aku x ramai kwn kt situ...kebetulan masa aku balik jiran aku 2 beradik lelaki tu br accdent ngan moto-sorang patah tangan n sorang kena sagat ngan jalan-memang ngilu aku tgk luka diorang--perghhh---kata abng diorang 'membesar ngan jatuh moto je la nko'-hahahaha...ptg tu baru aku perasan-suasana petang di felda aku x semeriah dulu...da x de bdk2 kecik men bola atas jalan..x macam dulu klu ptg lam pukul empat je da penuh jalan...felda aku da mencapai generasi ketiganya-da x ramai bdk kecik--kata mak aku kelas budak darjah satu pun x ramai-da tak ramai budak...hmmmm mcm aku n adik beradik aku-3 of us-kerja kt luar

malam tu adik aku memberi cadangan untuk kami 6 beradik wat BBQ--briliant idea...hahaha--sempat lagi adik aku kol adik lelaki yang tak dpt blk n menceritakan aktiviti BBQ kami-menjerit dia lam telefon..da lame da aku x tgk adik aku yang ni...bz je memanjang--selalu je selisih klu nk blik..esoknya sblum blik aku sempat p tolong mak aku siram kebun kecik dia-angkut 2-3 baldi air siram..sakit blkang aku, lame tu aku x wat kje2 kebun ni..sejak atuk aku meninggal la rasernye..berat aku nk tinggal rumah-x tau lg bl aku leh balik jmpa mak ayah n adik2 aku..nak tengok adik2 aku bergaduh n mak aku sibuk marah+leteran bapak aku+adik aku menangis sbb merajuk...bila lagi aku nk ade lam situasi tu

i miss them

5 comments:

Anonymous said...

hahaha..!
njoy balik mengkawang..
tbe2 ingt g singgoh kt umh mg jap ai 2..
ms amik mg n kte g betong..
1st time g mengkawang..
huhu..
tp 2 sblm kecelakaan blaku..
cehh..!!
tbe2 tringat kejadian kecelakan ituuuuu....!!!
benci+bengang..!!
arrgghh..!!!

nuna_sarah said...

haha
070707--tarikh yang memberi 1000 makna
kita menjadi pelarian untuk minggu yang berikutnya

Anonymous said...

070707..?
hahaha..!
weh..
aku nk promote mg..
1 blog ni..
www.keretamayat.blogspot.com..
try test r tgk..

Anonymous said...

msa sy kuar dg kwn2 reramai gi makan2, minum2, dorg pn kata: pasni, kita mgkin dh takde peluang lg dh nk bersama2 mcm nih. yelah, bila masing2 dh ada kerjaya, ada tanggungjwb, dh berumah tangga dll pada masa depan nnti. agaknya, cmtu gak lah kita dg adik beradik kita. mgkin susah dh nk jumpa kerap, tak mcm masa zaman kecik2 dulu. sume dh kuar umah, dh keje merata2.. rasa seronok bila bca posting wak nih sarah, mmg tergambar sgt kmesraan wak dg adik2 wak..mak ayah..ye la, bukan sllu jumpe. bila dh jumpa tu, hilang gak rasa rindu kan.. susah betul nk ada lg cmni..malah kadag2 hari raya pn skg nih tak semua org ada..

nuna_sarah said...

family adalah harta..thats all

Click Me

Related Posts with Thumbnails