Thursday, February 5, 2009

aku dengan laptop, handbag dan kasut tumit tinggi ku


aku tak tau apa dosa aku sehingga sedemikian rupa aku douji smalam..isk isk...

bangun sewawal 4 pagi sebab nk kn p KL sentral untuk nek KLIA express ke KLIA...4 pg tuh...huh...sampai2 aku menunggu bos aku datang PUKUL 6 pg..kalau aku tau aku dtg lambat lg...sampai kat klantan aku p SUK n bos aku sibuk nk baiki slide presentation yang mana da dia check kali ketiga...isk isk..x pe la...da la aku sakit perut ntah apa yang aku makan pun aku x tau..2-3 kali aku ketandas sblm sampai turn kitrg present..bos aku pun lam tandas nk jgk suruh aku cpat..sakit tul hati aku...

selesai presentation dia nk ke Pasar Siti Khatijah..ntah apa yang nk beli..katanya nk ronda-ronda..waktu dia ckp tu aku da pandang laptop yang aku sandang ke hulu ke hilir...da la laptop tu berat+report+slide presentation 5 copy lam tu...aku sumbat sume...rabak la bahu aku hari ni..sampai kat pasar dia nek tingkat 3 dia kater x besh r..turun balik? penat2..da tu nk cari teksi kena jalan kai lg...aku x kisah pun jalan kaki tp-laptop kat bahu aku tu mcm da 1 tan da aku rasa..dia hanya memandang sepi beg yang aku sandang tu

then ade la satu teksi yang baik hati brenti..walaupun teksi tu mmg buruk tapi aku x kesah asalkan dpt letak laptop yang berat tu...aku jeling bos aku yang ddk kat depan..haha..da merah padam muka dia sbb teksi tu x de aircond..aku mmg da bese nek teksi buruk cam tu kt kg...dia aku x tau r

sampai kt airport-makan+smayang+pusing2 airport (pusing lg)..aku mcm da nak pengsan da aku rasa..da la flight pukul 4.45...huh-tunggu lg..nek fligh aku nk membuta x leh sbb ddk tepi bos-x slesa..sampai kt KLIA aku amik KLIA Express n aku salah strategi-aku amik seat yang lawan arus..bertambah-tambah la penin kapla aku..

smapai KL sentral aku membulatkan tekad x nak nek monorel atau komuter sbb penat..aku p la tanya pak cik teksi...tapi dia gelakkan kan aku...&^%%$#&*&**(^&*%*$)&*%&^$%..itu je yang mampu kuar dari mulut aku taim tu..mungkin sbb destinasi yang aku nk pergi tu dekat sangat kot..huh..pastu de sorang pak cik tu kater--bley tapi 25 henggit? aku jeling pak cik tu n blah bodo mcm tu je..&*%&^%^$%^$&*&*....huh...biar duit opis pun--aku x nk bagi rezki org penipu mcm ko!!!!!!

ngah aku menapak ke monorel aku pusing2 la tali beg laptop aku tu..tiba-tiba nak dijadikan crita handbag aku tetiba jatuh....da la org ramai..aku kutip handbag aku-pelik..rupa-rupanya tali handbag aku putus!!! aku macam nk menjerit je taim tu...that is my new handbag..uwaaaaaa...x sampai sebulan lg...aku macam da nak nangis taim tu gak..sakit hati+sedih+penat+beg laptop yang 1 tan kat bahu aku...aku amik monorel ddk diam2 n aku dapat rasa mata aku da berair-air nak menangis..tabah sarah-tabah sarah..hehe

sampai kat stesen kt umah aku lps tukar monorel ke star hujan turun selebat-lebat alam...aku pandang laptop yang aku galas+handbag yang aku kelek n kasut TUMIT TINGGI aku...nasib aku hari ni..dalam hujan lebat tu..aku x pikir panjang...aku redah je rumput2 yang yang berlopak tu ngan kasut aku...mcm nk cabut kasut n berlari pun ade gak..tapi aku bimbang terpijak benda-benda yang sepatutnya pun de gak..apa yang nk jadi-jadila ...aku redah je...sampai ke pintu rumah...bila ddk kt sofa-aku hanya menghembus-ALHAMDULILLAHHHHHH

sukar untuk terus hidup ni

akhirnya sampai jugak aku kat rumah.................................................................

23 comments:

amy® said...

aku faham prasaan ko....aku rasa fina pun berpengalaman mcm aku ....jd pengendong laptop dia tu ke sana sini...even worse...xguna pun kekadang.....doakan la yg tbaik ye kak....

Baijat said...

nape ko x amik beg galas aku je? banyak je kat tempat aku ni haa....yang baru beli kat indon pun ada....

nuna_sarah said...

x kn gals beg mcm tu pkai baju kurung n nek kapal terbang ngan kasut tumit tinggi bang

Anonymous said...

sian ngat ke kwn aku..........
aku bley bayang betape bolok+bengang+sakit ati+letih nye mg..
tp..
saroh hok aku knl meme r tabah..
hehe..
sabor ye saroh.......
chayok2..!! =)

Baijat said...

galas je...bayangkan orang tidak ambil kisah. Terpulanglah samada nak senang atau payah.

nuna_sarah said...

haha
to baijat : senang pada yang berkata n mmg payah pd yang menggalasnya

to muni : aku memang tabah n yang pastinya bollok tu mmg x leh ilang la muni weh

amy® said...

eleh...ko nk bgtau ko pakai TUMIT TINGGI la kat sini...kelass gituuuu

nuna_sarah said...

ko mmg nk sabotaj aku kn

Anonymous said...

finally...ko merasa jua ape yg aku rasa selama ini..
turun naik flight memakai kasut tumit tinggi mengendong dengan penuh setia bag laptop (yg kdg2 guna kd2 tak). itu pun belum lagi kalo bawak beg utk bermalam..
bahu kiri handbag,bahu kanan laptop,beg baju kat tangan..terhuyung hayang berjalan.
dan yg paling penting, kita yg sarat nih hanya dipandang sebelah mata...kdg2 ada jugakla soalan, "r u ok??" tp utk ape soalan tuhh.
dan jawapan yg paling mudah "ok"..itupun dijawab acuh tak acuh..walhal dlm hati sebakul sumpah seranah terpendam sebelum diluahkan kepada rakan2.

-fina

nuna_sarah said...

sebakul ke? kat aku dia komen.."berat beg laptop ni"

tu jerhhhhhh

Anonymous said...

salam..emmm kesian kawan aku ni..but nak buat mcm mana...kan dia bos..n kita ni pekerja dia..tp agak sial la dia buat mcm tu..

tak mcm en radhi siap tlg bw kan beg laptop aku lagi time kt. sg klah..terharu sagt dowh..heheh

but at least ko dah rasa pengalaman mcm fina rasakan..hehehe..

tp betul gak kata amy sbenarnya ko nak bagi tau yg ko skang mmg pakai kasut tumit tinggi kan...

nuna_sarah said...

bongok laaaa--ingat nk menyokong aku td

Anonymous said...

ya Allah..kesiannya wak, sarah.. rasa perit je baca posting nih. berat bibir yg membaca posting, berat lg bahu wak yg memikulnya.. sian wak ye.. sy rasa mcm teringin nk tlg bwa beg tu, tp dh lepas dh. Klaulah sy dpt tlg wak, kn bagus.. bos wak ni plk tak sensitif lgsung dg kdaan staf setia dia. mentang2lah staf dia ni rajin, pemendam(tak pandai merungut kt bos) n kuat bekerja, maka dia pn menangguk di air keruh. menahan lukah di pergentingan. menyelam sambil minum air. apa punya bos lah smapai wat staf dia teruk smpai mcm nih, tak professional lgsung, hal peribadi dicampur dg urusan keje(mbiarkn wak galas beg laptop kerje yg berat utk bersiar2 di PSK -aduh!!- sy dh byk kali baca psl bos wak dlm posting wak. kali ni sy rasa marah betul dg bos wak, sarah), sehinggakan 'isu fitrah' wak masa dlm tandas pn nk disuruhnya cepat2. apa punya bos lah! mcm nk je sy pergi jumpa bos wak, ckp sket sama dia ttg sikap dia tu. tp sy tak kenal bos wak n tak pernah jumpa.

tak boleh sarah mcm ni, lain kali wak kene buka mulut jgk, jgn pendam. mksud sy, wak kene bgtau kdaan wak pd bos. biar dia tahu. klu tak bgtau, dia buat2 tak tahu je. selamba je. contohnya mcm wak galas laptop tu, wak ckp je yg wak rasa berat sgt, sakit bahu, biar dia tahu. wak kene belajar bgtahu bos wak tu. geram betul sy dg bos wak bila baca posting kali nih.

nuna_sarah said...
This comment has been removed by the author.
nuna_sarah said...

to muhammad..
err---silap saya yang berbunyi di belakang..bukan niat nk mengata tapi cuma meluahkan rasa x puas hati-ini je caranya...mungkin posting saya jika dibaca dan diadili oleh pihak ketiga yang tidak mengenali bos sya menyebabkan saya rasa-i'm doing a bad thing..mungkin tidak adil bagi bos saya-i dont like him but dont judge him...i mean-mungkin dia sebenarnya lebih baik dari apa yang awak baca n i'm a bad staf...who knows..but still-i dont like him...hahahahaha

saya pernah kata---kadang-kadang rasa marah tu menguasai pemikiran logik saya

Anonymous said...

benar wak kata tu, sarah. harini sy belajar satu perkara: 'dont like' tak sama dg 'judge'. alhmdulillah, dpt satu ilmu baru yg sy tak perasan.

wak tak silap sarah sb berbunyi di belakang. nk wat cmne, cuma ni je medium luahan wak terhadap bos wak tu. wak belum mampu lg utk terus terang secara asertif, menang-menang dg dia. lgpn ni bukannya mengumpat, sbb wak tak sebut nama siapa n sy pn tak tahu siapa bos wak. cuma sy tumpang geram je dg cite wak. klu sy kt dlm kasut wak, sy jgk mgkin tak suka bos wak bdasarkn mklumat terhad yg wak cite. :)

you are not a bad staf, sarah. sy tahu, hnya diri wak je yg tahu siapa diri wak sbnanrnya. tp ada suatu yg kontradiksi antra Tuhan n kita. mksud sy, Tuhan suruh kita sembunyikan sboleh mungkin berkenaan aib n rahsia diri kita, biar Tuhan n diri kita je yg tahu. tp hal ni dianggap hipokrit bg sstgh org. bg dirinya, menyembunyikan kekurangan diri adalah hipokrit. di situ kontradiksinya.

nuna_sarah said...

trima kasih kena letak awak dlm kasut saya - tapi percaya lah-awak mesti x nk pengalaman tu..hahaha

semua org berdoa agar keburukan diri dapat ditutup walaupun ianya da sebesar gajah yang mau ditutup dengan kipas sebesar tapak tangan-too obvious i think...hahaha

hipokrit hanyalah pada yang mampu melakonkankannya atau ia akan nmpak plastik-even worse nampak lagi teruk atau mungkin kantoi ngan cemerlang-hadiahnya keburukan yang nampak seperti gajang yang ingin ditutup ngan kipas td..hehehe

to my frens-fina,amy n boy :
i'm not defending my boss- but defending guilty inside me...perhaps our boss-hahaha

Anonymous said...
This comment has been removed by a blog administrator.
nuna_sarah said...

sori ej----komen ko tu aku simpan untuk aku je
cannot be published
P&C

ida said...

sorry sara ida br bc post ni...huhhu...sedeynye..cian sara..ida pn biase gak di kuli2 kn bos ni..tp x sedahsyat kes sara ni..so i'm still lucky..alhamdulillah..nway..sara..sabo ek...luahan camni pn such a good therapy actually..at least xdela terbeban berbakul2 sgt....caiyok sara...;p

nuna_sarah said...

haha
ida welcome back-all my frens r here
klu kita kumpul sama2 mau sebakul kita sembang ni

Anonymous said...

sebakul mmg best. tp klu sekapal makin la best. dpt nikmati bayu laut. :)

nuna_sarah said...

hehe
gud idea..sekapal? leh2

Click Me

Related Posts with Thumbnails