Friday, January 16, 2009

pair?


zaman skolah dulu, aku de terlibat dalam satu game yang tak berpekdah..tilik tahun bila ko nk kawen..hahha. taim tu ngah exam SPM n kitaorg raser cam malas nk study n ddk bersembang..tetiba salah sorang dari member aku cakap dia tau yang de satu game yang bley kononnya tilik tahun bila kita kawen...caranya senang je..amik cincin yang ada batu n kemudian sangkutkan satu helai rambut kt cincin tu then pegang. pastu masukkkan dalam gelas..cincin tu akan berdenting dengan gelas tu..brapa kali dentingan akan menentukan umo brapa kita kawen..yang peliknya cincin tu akan berhenti berdenting n pada angka-angka yang munasabah..maksud aku cam 25 ke 28 ke n bukan pada 15 ke 12 ke atau yang mmg x munasabah laa..aku pun try la..hahahaha..exited le taim tu..wat2-dentingan umur aku kawen adalah 23---bling ---bling....macam excited la taim tu...but in reality at the age 23-aku br abes blaja, x de pape n masih budak mentah yang x tau apa-apa..huh..benda alah tu mmg x menjadi..cehhh

ade perkara yang mengingatkan pasal benda ni sebernarnya-'jodoh'...huh...soal yang sensitif pada perempuan yang masih 'bujang' n really bujang i mean-not 4 the status 'single but not available' tapi untuk status 'single n searchin'..at the age 25 n still dont hav 'jodoh' kadang menakutkan org--hahahaha...tetiba aku nk tulis ni pun sbb salah sorang kwn aku yang br break n BF dia lepas couple about 3 years i guess-sebab that jerk ade perempuan lain--after all these years, n he hav an affair-maybe for him-he still young sbb dia lelaki-umo 25 is nothin..huh--tapi bagi kawan aku yang x pernah hidup sorang ni-dia takut...she afraid she couldnt find any bf-takut mmg x jmpa katanya...dia tanye aku--aku macam mn? seriously, selama ni aku x pnah pk jodoh as a big thing..i hidup dengan prinsip-just follow the flow n then u will meet sumone, x de usaha apa-apa..kata kawan aku-kita kena guna cara yang itensif untuk cari jodoh..hahaha..contohnya-pakai mekap, g jalan2 tempat2 yang ada lelaki skit-contohnya kedai makan (hehehe), chatting? hahaha..huh-kadang2 aku pikir-jodoh ni mmg kena cari ke? atau dia mmg akan datang sendiri..atau kadang-kadang kita yang tolak jodoh tu? sorang kawan aku pernah pesan kat aku-nk cr pasangan hidup, carilah orang yang syg kita sbb he will love us to the fullest--hehe, so dia x cari lain..ada betulnya kata kawan aku n aku berpegang pada benda tu selama ni..n lama-lama aku realised..yang aku tipu diri sendri sebenarnya...how come kita nk trima org yang kita x de perasaan sekelumit pun untuk kita tgk, kita tatap-n for me-this guy will be the new meaning 4 my life..mcm mne nk terima kalau dia mmg meant nothing at all..huh-cakap mmg senang sarah...kadang-kadang aku putus asa ngan sndrinya n malas nk pk n think i'm a loser...huh-sehinggalah ade sorang kakak yang baik hati menasihati aku-setiap orang dijadikan berpasang-pasangan sarah-one fine day--we will found our long lost 'jodoh' tu..hehehe..so u know wat..i think she's rite..back to the basis-live my life with the flow-u guys out there...plz live ur life to the fullest coz-u r holding a girl life in ur hand-sumone is depending on u -no matter who u r...

sorang lelaki pnah tanye aku-kalu sorang lelaki tu blaja takat SPM tu-ade perempuan nk trima ke? wat kind of q is that? aku cuma raser lelaki ni mcm da jmpa perempuan yang salah..i feel bad 4 him...n aku raser-bukan perempuan yang minta lebih..but he is the only one who sets standard dgn perempuan mna yang yang dia nk..maybe yang dia tanye standard tu yang mmg da terang benderang da only sees $$$ kt mata dia--and he asked completely to s wrong girl-if the girl says no la..huh...sumtimes ade perempuan yang hanya set standards yang minima-just love her-no play play..thats all..

No comments:

Click Me

Related Posts with Thumbnails