Monday, April 26, 2010

ubat


alkisahnya aku sedang lepak di stesen bas menunggu bas untuk pulang ke rumah di TRG..tetiba ade seorang nenek yang aku agak lam 70an menghampiri aku..aku senyum..dia pun senyum..pastu dia ddk tepi aku...aku buat2 ramai bertanye kemana arah tujunya..nmpak cam seumur nenek aku tp masih konfident nek bas..hmm

dia menjawab kemudian menghulurkan nsetnya pada aku...nokia 3310..aku mengerutkan kening

'kenapa mak cik?'
'tolong tgk ubatnya ade x lagi'

aku mengerut2 kening..ubat?..hehehe..ku bele2 nset mak cik tu
kemudian aku tersenyum..

'mak cik pakai maxic ke celcom?' terkulat2 dia nk jawab
'x pe mak cik..t saya tengokkan'...aku pun dail no nset aku..x boleh..'baki anda tidak mengcukupi utk membuat panggian'

'mak cik da x de ubat-mak kn p bel ubat dia..da abes'terang aku..dia menganggu kepalanya...

aku tersenyum melihat dia naik bas...

mak cik2...ubat tu kredit nset sbnarnya

hahahaha

No comments:

Click Me

Related Posts with Thumbnails