Wednesday, October 28, 2009

ego sang lelaki dan emosi si wanita


bukan hari ini aku dijual dan terpaksa membeli dengan promosi-promosi ego si lelaki..bkn sahaja kawan, kekasih(x's), opismet, pak cik tepi jln n mana2 lelaki ada ego yang tersendiri...sampai ada lelaki yang kukenal mengaku egonya sangat tinggi dan katanya dia mau kalah..wow..bukan bermaksud untuk seksis tp ego itu kadang2 membunuh..siapa tau ia akan membunuh perkara paling berharga dalam hidup anda...tidak susah untuk mengaku kesalahan anda, x susah untuk memohon maaf..yerp-tidak semua lelaki macam tu-every each of them have it..walau sebesar kuman atau setinggi gunung...

dan bukan hari ini juga aku dijual dengan emosi serta terpaksa untuk membeli emosi perempuan@wanita..samaada kawan, bos, musuh atau mak cik tepi jalan...mereka x dpt lari dari emosi...sebagai wanita aku mengaku-kadang2 emosi boleh mengatasi fikiran waras aku sehingga membunuh apa yang aku ada-hilang apa yang bernilai pada aku-semuanya bila fikiran logikku mula hilang dan dipenuhi dengan emosi..tidak kira samaada marah, sedih, gembira dan sebagainya...sepertimana lelaki 'mudah' untuk aku katakan tidak susah untuk menakluk emosi itu..i own myself-not u

emosi dan ego..mereka saling melengkapi...ada seorang lelaki menyebut 'apa guna minyak tanpa kereta..dan kereta itu x akan lengkap tanpa penumpang...sepertimana wanita 'tidak lengkap bunga tanpa baunya..dan tidak berguna pd si pemetiknya'...jika tidak dapat bertolak ansur-dan saling menarik seperti magnet? haiya..itu sudah songsang looo...


Dalam hadis Rasulullah saw bersabda :
Wanita adalah ibarat tulang rusuk. Dan tulang rusuk yang paling bengkok adalah tulang rusuk yang paling atas. Maka jikalau engkau cuba meluruskannya , maka engkau akan mematahkannya dan jikalau kau biarkan saja, maka ia akan tetap melengkung selama lamanya . Maka nasihatilah wanita dengan baik

*apa sarah merapik niiiiiiii

No comments:

Click Me

Related Posts with Thumbnails