Wednesday, October 21, 2009

berperang


tanggal 19 oktober hari tu macam hari bersejarah untuk aku.hahaha..dimana aku dipanggil untuk sesi temuduga PTD ambilan JPA..mula2 aku teragak nk pergi memandangkan aku tahu kemampuan diri aku...tahu smpai mana tahap aku..tp atas nasihat kengkawan n memikirkan peluang sudah ada dihadapan mata aku pun membranikan diri untuk hadir di dewan teduga..malam sebelum interview aku sibuk buat reseach kt internet pasal info interview serta mana2 isu yang aku leh pickup lam masa yang singkat. thanks to putri amy yang tumpangkan aku kt umah dia dan mengguna kemudahan 'cyber cafe' dirumahnya..hoho...thanks my..neway bl membaca kesemua soklan intierview PTD di internet aku mula ketar lutut dan menjerit kt amy y aku x mau p intervoew tu...aku bimbang aku bakal memalukan diri sendiri esoknya...antara soklan membunuh yang buat aku terkial2 ialah hafalan semua nama2 menteri, ksn, ksu, timbalan menteri, kementerian n so on...aku fail...alamak-cam ne ni..terkulat2 aku membaca isu2 negara yang terlintas..sibuk menghafal teras2 PTD..akhirnya aku berserah pada pukul 2.00 pg..itu pn sbb aku rase aku da give up..hahahaha

pg smpai interview..fina xopismet aku kol..dia da selamat jd PTd memberi tips2 terakhir...'yang penting ko menang konfident sarah-PTD itu la kuncinya'..yeah fina aku try...kemudian si clasmet aku faiz basirun kol..dia ni mmg dari zaman study ktorang panggil dia TUN sbb sikap2 protokolnya..so aku x heran knape dia leh jd PTD...padanya ak beri sokaln cepumas

'faiz..klu dia tnye aku-kanpe aku nk jadi PTD knape? aku x tau la'

'sara, kita ni kn planner-ko ckp la pasal teras PTD yang no 6-pengurusan dan pentadbiran wilayah/perbandaran/tanah/tempatan dan daerah'

i seee...aku mula merangka2 jwapan kepada faiz..yes....sampai di dewan temuduga-aku screening calon2 lain...mungkin iterview ni tidak mempunyai tapisan dan merupakan panggilan pertama x sepertimana SPA yang lebih ketat dan ade 3 saringan..jadi masih ade calon yang dtg memakai selipar, kebaya, baju berkilat yang macam baju kawen serta x pakai kot/balzer...so-nasihat kawan aku untuk menang penampilan aku amik la-aku pakai blazer yang haram aku x pernah pakai-terasa cam poyo gila pun ade, n memakai kasut tumit yang bertutup yang aku rush beli ngan amy di time square...itupun cukup untuk menggigit kaki aku..rase macam nk campak je...calon semuanya ada lam 170++...kemudian dia beri angka giliran 505...n masuk secara couple...hmmm...aku bersyukur sbb aku rase si penemuduga x kn tanye soklan yang bebentuk hanya A shaja jawapannya...sehingga no aku dipanggil, tgn n kaki da seram sejuk...iterview planner pn aku x setakut ini..

bila berbunyi je no aku masuk-BILIK J...aku tunggu seketika..menunggu couple aku..tp x de bayang...aku pn ketuk masuk dulu la..dalamnya ade sorang interviewer muda lam akhr 20an n sorang lg lam late 40s.aku beri salam..bagi file n duduk..aku tenangkan diri aku n kemudian sorang lg calon masuk..aku jeling bdk pompuan tu...hmmm...mcm fresh grad..seterusnya sesi interview berjalan...amin...x de soklan yang membuatkan aku terkedu diam..n syukur sekali soklan keramat kenapa aku mau jd PTD ditanye oeh interviewer...ape lg...aku goreng habis2...makasih ya faiz.

amiinn...semua sudah tamat n menunggu jwpan interview aje...interview planner y aku p ri tu 30hb kuar...i hope to hear a gud news soon...amiiin

2 comments:

Unknown said...

i also hope u hear a gud news soon...
AMINNN.......
:D

nuna_sarah said...

amin..aminn

Click Me

Related Posts with Thumbnails