Wednesday, September 2, 2009

jujur



dari dlu aku mmg nk post menda ni...siyesly-aku buat ape yang aku rase betul..aku ikut hati aku..dia seorang yg patut dihormati kerana ilmunya bkn kerana fahaman politiknya...aku jd panas atau x senang ddk kalau ada yang menempelaknya...aku x mahu menjadi sebahagian org itu...tuduhla aku sebagai penyokong haluan kiri sekalipun...aku x pernah sukakan politik tp aku ttp tahu hormatkan org yang punya ilmu lebih dari aku...pasti ade sbb mengapa dia mesih 'dipilih' untuk berada di tempatnya sekarang...aku x tau nk kata apa yang lain pk




"Ya ALLAH!!! Ya Tuhanku, Aku tidak berdaya lagi untuk menjaga agama-Mu di Kelantan ini."

"Ya Allah, kerna amat kuat serangan yang datang dari pelbagai cara, Oleh itu Aku meminta kepadamu Ya Allah, Kau pertahankan agama-Mu sebagaimana Engkau pertahankan rumah-Mu dari serangan tentera abrahah"

- Doa Tok Guru Nik Aziz kendengaran begitu sayu memecah kedinginan malam.


air mata aku mengalir laju saat aku membaca doa ini...tetiba aku rasa bertuah berada di bumi Malaysia...amin


credit to : http://mazaaida.blog.friendster.com





2 comments:

nuna_sarah said...

arghh...parah air mata aku x berenti mengalir ni camne

muhammad said...

Apa yg trzahir, wajah org tua 'alim ini, yg wara', soleh lg amanah memerintah negri, yg di dadanya lautan ilmu, tlah meneladani firman Tuhan: “Berdoalah kepada Tuhan kamu dengan rendah diri dan dengan suara yang perlahan. Sesungguhnya Allah tidak menyukai orang-orang yang melampau (melampau: meninggikn suara sewaktu memohon -saya).”(55)

“..... Dan berdoalah kepada Allah dengan perasaan takut dan penuh harapan. Sesungguhnya rahmat Allah itu amat dekat kepada para Muhsinin.”(56 -surah al-a'raaf)

Al-Imam Hasan Al-Basri pnah kata, seandainya aku memiliki 100 doa yg akn dikabulkn, nescaya akn ku gunakn doa itu utk keadilan para pemimpin. -Komen sy: krna bila para pemimpin adil, sejahtera aman sentosalah sekelian rakyat jelata.

Click Me

Related Posts with Thumbnails