Friday, July 4, 2008

duit-is dat the only thing dat control our life


aku sampai kol 7.00 ptg smalam kt kl ngan slamatnya dr JB. aku igt JB-KL dekat je.. rupenye lebey kurang lik trg je.. pnat gak la clasmet aku blik JB slama ni..hehehe. br tau..seblom sampai JB singgah kt muar pekena mee bandung, kerang berlada n sate..leh tahanla dianye udang kering lam mee bandung 2..da la akunyer idung x brape nk baik lagi.tp kerang berlada mmg best.. lupa satu lagi aku dijamu oleh kerani opis aku ari 2...sata..aku rasa sata ni berpotensi la jd akunye salah satu feveret dish utk kuih muih ni..sedap maa..melihatkan mak cik yang bakar sate ri 2..membuatkan aku raser betapa berusahanya seorang perempuan merangkap ibu bagi membesarkan anaknya seramai 2 org..janda muda-meaning banyak cabarannya..kena pandai jaga diri klu x senang disalaha anggap orang. aku jugak masih x paham kenapa org masih lagi salah anggap terhadap golongan macam ni..yang dianggap sanggap la-gatal-miang la-melaram la..semua mcm 2 ke..tp stakat ayng aku hidup 24 tahun ni. aku x pnah lagi la menjumpai manusia jenis macam n aku berharap x berjumpa. kerna aku masih harap aku x kn bersikap n berpandangan negatif terhadap golongan mcm ni..

sampai di JB-aku menginap di seri malaysia. bos aku beriria soh p dduk kt situ sedangkan hotel 2 sikitnyer jauh dari opis yang aku nk p meeting-nk save agaknya..tp wit minyak burn gak.heheh. masuk bilik---hotel sikitnyer besar tp sunyinya macam haunted mansion.. x de org.agaknya bila la dianye peak season ngan ekonomi yang agak x baik skrang. bley terus survive ke hotel 2? x tau la. soknya aku sarap ngan keadaan y masih agak terpinga2 sebab aku raser breakfast aku dihidangkan dengan nasi dagang yang berlaukkan sambal ikan bilis. aku igt aku yang kekampungan yang salah amik lauk tp kakak opismet aku pun mcm 2.."ni salah masak ke apa?" pepe pun aku telan gak la. lapar. rupanya aku difahamkan nasi lemak johor mmg letak benda alah halba 2 sume. klu kt trg x de lak benda2 mcm 2 lam nasi lemak walaupun aku agak fail dalam resipi2 ni tp x la sampai x tau. aku sampai agak awal di opis yang aku nk meeting 2..wow opis dia.. cam klu dibandingkan ngan opis aku cam pengarah urusan ngan kerani..haha..opis aku mcm blik stor..opis dia ni leh tahan la kemasnya.

hari ni aku da sampai opis-p DBKL jab setel sgala hal..nah ko p bank jab..ri ni br 4hb tp gaji da tingal kurang dari separuh..gila laa..mcm mana la aku nk kawen klu mcm ni..mne nak menyimpan.. tolak insuran..byar utang PTPTN yang melimpah ruah 2..bagi mak bapak..mne nk p bergelak ketawa..jalan sikit da pakai 50..2 klu jalan sikit..klu byk..lg byak..mak aih..its all about the money2..aku mungkin x terasa sgt minyak nek ni berbanding ngan kawan2 aku yang bergerak ngan kereta ni..aku nek tren je..k la..hari ni aku nk wat kje sikit2. setelkn ngan mr.EJ mana area yang kn fokus..n ptg ni nk setel buku rujukan SPM adik aku yang baru dibeli td.mahalnya buku skang. perghhhh..n lik kje t nk p merayau2 ngan fina n ahboy..oiting sat..chow

No comments:

Click Me

Related Posts with Thumbnails