Wednesday, July 9, 2008

ceritera bos aku

boss is always rite-aku raser nk mencarut je pd sape yang mengeluarkan istilah, kata-kata, pepatah (n so on) ni. Ntah pape. yang keluarkan benda ni x pnah kje ke ape..ataupun melainkan dia sendiri adalah bos..lantak la..kadang klu ckp mcm nmpak x bersyukur dengan apa yang ade..he pay us..tapi kadang-kadang klu da nyampah+ilang respek+melampau mmg x tahan da..samaa da terus stay kje kt situ dengan menahan dendam tiap2 ari atau blah secara kamikaze (blah ngan x de kje)


nk kena nasib aku dapat bos yang agak x munasabah dalam memberi kerja serta agak hero dalam bab2 masuk bakul angkat sendiri. aku bukan la nk jadikan blog aku medan mengumpat bos aku (walaupun mmg itu niat jahat dihati)- cuma aku terpanggil untuk mengulas dengan lebih lanjut berkenaan bos aku ni atau mane2 bos yang terbace ceritera ni.


he can demand obedience because of his rank, but he have to earn respect 1st. ni aku pnah bace..at 1st aku raser benda ni betul..dia ptut di patuh memandangkan he pay us 4 dat-tp kadang-kadang he should show know his limit laa...we r not 24-7 workers..x kn la our weekend even ri cuti umum pun nk soh p wt kje..ur have ur time with ur family-then y dont think 4 one second that we have famili 2-even pada yang blom kawen mcam aku -going to be famili ke..

2 yang 2 1st thing-2nd thing..aku raser dia betul2 teror bab2 bagi kje last minit. pas2 demand mcm kerja 2 nk dihantar lg 3 mgu. hello..can u please think a while yang we r not robot n also-we have bateri to charge la..even henfon pun klu x cas mati-luckily kita x mati lagi. cakap plak mcm keling-pusing sana n pusing sini...then balik kt benda asal balik..ini klu bagi teka teki kt raja teka teki pun konpem dia x leh jawab sampai mati jawapan dia-my bos is the hero 4 dis type of movie..

lastly--komen brani brani mati aku hari ni dedicate khas utk boy yang kena sembur ri ni ngan bos aku-ko tulis lam diari dia boy..





My best bosses
inspired confidence
were humble
had integrity
knew what they were talking about
let me get on with things
were always there when I needed help
usually said ‘yes, try it’



My worst bosses
never seemed to be around when I needed them (terutamnya lam meeting yang konpem kn tembak)
always wanted to know what I was doing
often said ‘no, we can’t do that' (terutama berkaitan payment)
gave the impression of being distrustful
talked about themselves a lot (kes msuk bakul angkat sendiri)

Click Me

Related Posts with Thumbnails